Phone: 211 013 2857 - Mobile: 697 168 3352 it@esupport.gr

Η όλη διαδικασία έναρξης και λειτουργίας μιας επιχείρησης μοιάζει με περιπέτεια. Όπως γνωρίζουμε από πολλές ιστορίες που ακούστηκαν και ειπώθηκαν, οι περιπέτειες είναι γεμάτες αβεβαιότητες και κινδύνους.

Ευτυχώς, πριν ξεκινήσουν την περιπέτειά τους, οι νέοι επιχειρηματίες μπορούν να ανατρέξουν σε έτοιμους χάρτες. Που περιγράφουν τα μονοπάτια που συνήθως ακολουθούν οι επιχειρήσεις. Ας προετοιμαστούμε λοιπόν να ξεκινήσουμε την περιπέτεια του επιχειρηματικού κύκλου ζωής αντί να πηδάμε στα τυφλά.

Κάθε επιχείρηση περνά από διάφορα στάδια ανάπτυξης στη ζωή της. Αυτά τα στάδια χαρακτηρίζονται από διαφορετικές προκλήσεις που απαιτούν διαφορετικές προσεγγίσεις. Η πλοήγηση σε κάθε στάδιο με γνώμονα το μέλλον είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται σε ένα στάδιο θα έχουν επιπτώσεις στα επόμενα στάδια. Ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η επιχείρηση. Η εξοικείωση με τους κύκλους της αλλαγής βοηθά τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να προβλέψουν τις επερχόμενες προκλήσεις.

Ενώ η ανάπτυξη προϊόντων, η προσαρμογή προϊόντος στην αγορά, η χρηματοδότηση, οι προσλήψεις και το μάρκετινγκ παραμένουν στο επίκεντρο. Η τεχνολογία των πληροφοριών, η ραχοκοκαλιά πάνω στην οποία χτίζονται τα πάντα, συχνά παραμελείται. Αυτό οδηγεί στη συσσώρευση τεχνικού χρέους με αποτέλεσμα τα συστήματα πληροφορικής να γίνονται πολύ περίπλοκα για συντήρηση και δύσχρηστα.

Σε αυτό το άρθρο, συζητάμε τα διάφορα στάδια ανάπτυξης της επιχείρησης. Και μοιραζόμαστε πληροφορίες για να βοηθήσουμε στη λήψη καλύτερων επιχειρηματικών αποφάσεων , ειδικά τις αποφάσεις που σχετίζονται με την τεχνολογία.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ;

Η όλη διαδικασία έναρξης του κύκλου ζωής της επιχείρησης είναι η πρόοδος μιας επιχείρησης μέσα από διάφορες φάσεις με την πάροδο του χρόνου. Δείχνει τη διαδικασία ανάπτυξης μιας επιχείρησης καθώς ωριμάζει. Ο κύκλος ζωής απεικονίζεται σε ένα γράφημα με τον χρόνο ως οριζόντιο άξονα. Και τις οικονομικές μετρήσεις όπως οι πωλήσεις, το κέρδος ή οι ταμειακές ροές ως ο κατακόρυφος άξονας.

Ανάλογα με τις πηγές χρηματοδότησης, τα στάδια μπορεί να διαφέρουν λίγο. Για παράδειγμα, το στάδιο Launch μπορεί να προηγείται από ένα στάδιο Seed στην περίπτωση χρηματοδοτούμενων νεοφυών επιχειρήσεων. Επιπλέον, τα στάδια ωρίμανσης και μετάβασης μπορούν να υποδιαιρεθούν σε μικρότερες φάσεις. Έτσι, ο κύκλος ζωής μπορεί να αναλυθεί σε οπουδήποτε μεταξύ τεσσάρων και επτά σταδίων.

Για να κατανοήσουμε τον κύκλο ζωής και τον ρόλο της τεχνολογίας της πληροφορίας σε διάφορα στάδια. Αρκεί να εξετάσουμε τα τέσσερα βασικά στάδια του κύκλου ζωής των επιχειρήσεων.

ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΥΡΙΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

1.ΕΚΚΙΝΗΣΗ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΦΑΣΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Η όλη διαδικασία έναρξης ή η έναρξη μιας επιχείρησης είναι μια συναρπαστική στιγμή. Καθώς η επιχείρηση βρίσκεται σε ένα εκκολαπτόμενο στάδιο, οι επιχειρηματίες πρέπει ακόμα να καταβάλουν πολλή δουλειά. Πρέπει να αναπτυχθεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο και να τεθούν οικονομικοί στόχοι. Ο χρόνος που απαιτείται για την έναρξη μιας επιχείρησης. Εξαρτάται συχνά από τον τύπο της επιχείρησης, την τοποθεσία και τη χρηματοδότηση που απαιτείται.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις τείνουν να κρατούν τις ομάδες τους αδύνατες, εκτός και αν λάβουν μεγάλη χρηματοδότηση. Έτσι, η πρόσληψη είναι συνήθως αργή. Καθώς η επιχείρηση ξεκινά, η εστίαση μετατοπίζεται από το προϊόν ή την υπηρεσία στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ.

Στην αρχή, ο όγκος των πωλήσεων είναι χαμηλός, πράγμα που σημαίνει χαμηλά έσοδα. Ταυτόχρονα, το αρχικό κόστος εκκίνησης είναι υψηλό. Άρα είναι φυσιολογικό για τις επιχειρήσεις να υποστούν ζημιές σε αυτό το στάδιο.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Οι κύριες προκλήσεις στο στάδιο της εκκίνησης περιλαμβάνουν τη δημιουργία μιας πελατειακής βάσης και την εξασφάλιση χρηματοδότησης. Έτσι, οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρωθούν σε μεγάλο βαθμό στο μάρκετινγκ του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους. Επιπλέον, το προϊόν ή η υπηρεσία πρέπει επίσης να τροποποιηθεί με βάση τα αρχικά σχόλια που ελήφθησαν από τους πρώτους πελάτες.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις συνήθως δεν διαθέτουν ειδικό προσωπικό πληροφορικής. Ο εσωτερικός εμπειρογνώμονας πληροφορικής είναι συνήθως ένας από τους συνιδρυτές ή τις πρώτες προσλήψεις που πιθανότατα προσλήφθηκε για να κάνει κάτι άλλο. Αλλά καταλήγει να ασχολείται με τα καθημερινά ζητήματα πληροφορικής. Η πολιτική και η τεκμηρίωση πληροφορικής βρίσκονται σε δεύτερη μοίρα, καθώς δεν υπάρχει κανένας υπεύθυνος για αυτά.

Η κυβερνοασφάλεια είναι επίσης μια τεράστια πρόκληση σε αυτό το στάδιο. Οι περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την πολιτική BYOD (Bring Your Own Device) , η οποία ενέχει πολλούς κινδύνους ασφαλείας. Πρέπει να δημιουργηθεί ευθύνη για κρίσιμα μέτρα ασφαλείας, όπως η ενημέρωση των συστημάτων, η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας δεδομένων, καθώς δεν υπάρχουν ακόμη διαδικασίες.

Θα συσσωρευτεί κάποιο τεχνικό χρέος, καθώς οι αποφάσεις σχετικά με την αγορά υλικού και την επιλογή εργαλείων λογισμικού δεν λαμβάνονται δεόντως υπόψη. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να προσέχουν ώστε το τεχνικό χρέος που συσσωρεύεται σε αυτό το στάδιο να μην γίνει πολύ επαχθές.

2.ΣΤΑΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Στο στάδιο της ανάπτυξης, οι επιχειρήσεις βιώνουν ταχεία ανάπτυξη πωλήσεων. Η ταμειακή ροή γίνεται θετική και η επιχείρηση περνά το νεκρό σημείο. Ωστόσο, το επίπεδο κέρδους δεν είναι τόσο υψηλό όσο το επίπεδο των πωλήσεων, επειδή ο κύκλος κέρδους υστερεί σε σχέση με τις πωλήσεις. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, το επιχειρηματικό μοντέλο βελτιστοποιείται και γίνονται επενδύσεις σε υποδομές και επέκταση προϊόντων ή υπηρεσιών.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Η επιχείρηση περνάει από σημαντικές αλλαγές κατά τη φάση ανάπτυξης. Δημιουργούνται τμήματα και επιχειρηματικές λειτουργίες και ορίζονται ιεραρχίες καθώς αναπτύσσεται η επιχείρηση. Η επιχείρηση επεκτείνεται συχνά σε νέα κανάλια και αγορές διανομής.

Για την υποστήριξη της επέκτασης, οι προσλήψεις και η εκπαίδευση επιταχύνουν επίσης το ρυθμό. Επομένως, υπάρχει συνεχής απαίτηση για χρηματοδότηση, παρόλο που η ταμειακή ροή είναι θετική. Η ταχεία ανάπτυξη και επέκταση θα απαιτήσει επενδύσεις είτε με τη μορφή εξωτερικών επενδύσεων σε ίδια κεφάλαια είτε με χρέος.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Στο στάδιο της ανάπτυξης, ο ρόλος της πληροφορικής αρχίζει να γίνεται εμφανής. Η ανάπτυξη και η επέκταση θα πρέπει να υποστηριχθούν με αναβαθμίσεις υποδομών. Μια αναπτυσσόμενη εταιρεία συχνά μετακομίζει σε νέο χώρο γραφείου και επενδύει στον επανασχεδιασμό ή την αναβάθμιση του δικτύου.

Η ομάδα πληροφορικής θα πρέπει να σχεδιάσει και να εκτελέσει τη μετεγκατάσταση γραφείου , το σχεδιασμό δικτύου και άλλα έργα. Η ομάδα πληροφορικής πρέπει να διασφαλίσει επεκτασιμότητα, έτσι ώστε οποιαδήποτε τεχνολογία υιοθετηθεί να είναι έτοιμη για το μέλλον.

Ο ρόλος της πληροφορικής είναι επίσης εξέχων στην επιβίβαση και την αποβίβαση εργαζομένων . Εάν η επιχείρηση προσλαμβάνει απομακρυσμένους υπαλλήλους, τότε το τμήμα πληροφορικής πρέπει να αναπτύξει μια αγνωστική λύση τοποθεσίας για την ανάπτυξη συσκευών. Την ενσωμάτωση και την απομάκρυνση σε απομακρυσμένο περιβάλλον.

Η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο αποτελούν τακτικό χαρακτηριστικό για την αποτροπή των απειλών των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο. Επιπλέον, οι πολιτικές και η τεκμηρίωση αποκτούν επίσης εστίαση, κάτι που συχνά καθοδηγείται από απαιτήσεις συμμόρφωσης με τους κανονισμούς.

3.ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΩΡΙΜΑΝΣΗΣ

Στην πρώιμη φάση του σταδίου ωρίμανσης, οι πωλήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται αλλά με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι στο στάδιο ανάπτυξης. Αυτή η μείωση των πωλήσεων μπορεί να είναι αποτέλεσμα κορεσμού της αγοράς ή εισόδου νέων ανταγωνιστών. Καθώς η επιχείρηση ωριμάζει, οι πωλήσεις αρχίζουν να πέφτουν σιγά σιγά.

Όλες οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά το στάδιο της ανάπτυξης. Μαζί με την επέκταση και τις προσλήψεις έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένο κόστος και κατά συνέπεια χαμηλότερα κέρδη. Ωστόσο, εάν η επιχείρηση έχει επιτύχει καλή θέση στην αγορά και οι επιχειρηματικοί κίνδυνοι είναι χαμηλοί. Θα έχει εύκολη πρόσβαση στο χρέος.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑΣ

Με την ωριμότητα έρχεται μια αλλαγή στην εταιρική κουλτούρα. Καθώς η επιχείρηση μεγαλώνει σε μέγεθος. Θα απαιτήσει μια καθορισμένη ιεραρχία και δομές τμημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η επίπεδη ιεραρχία και η κουλτούρα των startup γίνονται παρωχημένες. Αλλάζοντας ριζικά την εταιρική κουλτούρα και συχνά χαρακτηρίζεται από προκλήσεις διατήρησης των εργαζομένων.

Από την άποψη της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων. Ο αυξανόμενος ανταγωνισμός της αγοράς και οι μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές συνθήκες. Επηρεάζουν τις επιχειρήσεις που συχνά τις αναγκάζουν να επανεφεύρουν τον εαυτό τους.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΤΗΣ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑΣ

Η όλη διαδικασία έναρξης βρίσκετε καθώς ωριμάζει η επιχείρηση, ωριμάζει και το τμήμα πληροφορικής. Απαιτούνται ισχυρές πολιτικές και διαδικασίες για την υποστήριξη και την ασφάλεια των λειτουργιών. Και η κυβερνοασφάλεια απαιτεί συνεχείς προσπάθειες για τη διασφάλιση της κανονιστικής συμμόρφωσης.

Η μήτρα τεχνολογίας γίνεται πολύ περίπλοκη καθώς κάθε συνάρτηση θα απαιτεί τη δική της στοίβα τεχνολογίας. Θα υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη για εξειδίκευση στο τμήμα IT με αποκλειστικούς κλάδους για το γραφείο υποστήριξης πληροφορικής. Τη μηχανική συστημάτων και δικτύων και τη συμμόρφωση.

Αυτό είναι επίσης το στάδιο όπου οι επιχειρήσεις πρέπει να λάβουν βασικές αποφάσεις σχετικά με τη διαχείριση IT. Συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων σε εκπαίδευση και ανάπτυξη, ψηφιακή ηγεσία, διαχείριση προμηθευτών και, πιο σημαντικό, εάν θα αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες τη διαχείριση IT και ποιες κλάδους θα αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες.

4.ΜΕΤΑΒΑΣΗ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ

Όταν φτάσει στη ωριμότητα. Ο κύκλος ζωής μιας επιχείρησης μπορεί να κινηθεί με έναν από τους δύο τρόπους – παρακμή ή ανανέωση.

Πτώση

Όπως αναφέραμε προηγουμένως, στα μεταγενέστερα στάδια της λήξης, οι πωλήσεις και κατά συνέπεια τα κέρδη και οι ταμειακές ροές μειώνονται. Οι εταιρείες που δεν είναι σε θέση να προσαρμοστούν στο μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον. Χάνουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα και τελικά βγαίνουν από την αγορά.

Ανανέωση

Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες που είναι σε θέση να επανατοποθετηθούν επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες. Προϊόντα, χαρακτηριστικά ή αναδυόμενες αγορές, θα μπορούν να ανανεωθούν και να ξεκινήσουν έναν ακόμη κύκλο ανάπτυξης.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Η όλη διαδικασία έναρξης στο στάδιο της μετάβασης, η βιωσιμότητα και η ανάπτυξη της επιχείρησης είναι οι πρωταρχικές ανησυχίες. Η ανανέωση του κύκλου ανάπτυξης εξαρτάται από την προσθήκη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών. Την εκθετική βελτίωση των υπαρχόντων ή τη μετάβαση σε νέες αγορές. Κάθε μία από αυτές τις στρατηγικές απαιτεί ενδελεχή σχεδιασμό και σχολαστική εκτέλεση.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ

Σε αυτό το στάδιο, η πληροφορική θα έχει καθιερωθεί ως βασική λειτουργία και θα πρέπει να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην υποστήριξη της ανανέωσης προϊόντων ή υπηρεσιών. Για πολλές εταιρείες, αυτό θα σημαίνει την εύρεση νέων οδών ψηφιακού μετασχηματισμού.

Η ασφάλεια και η συμμόρφωση συνεχίζουν να αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες. Ειδικά εάν η εταιρεία εξετάζει στρατηγικές εξόδου, εξαγορές, συγχωνεύσεις ή κοινοπραξίες. Εκτός από τα οικονομικά στοιχεία, η τεκμηρίωση, οι πολιτικές και οι εκθέσεις ελέγχου συμμόρφωσης πρέπει να διατηρούνται σχολαστικά. Καθώς θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε αυτές τις στρατηγικές.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Οι εταιρείες μπορεί να περάσουν από πολλά ή όλα τα στάδια που περιγράφονται παραπάνω. Για να λειτουργήσουν με επιτυχία την επιχείρησή τους, οι επιχειρηματίες πρέπει να είναι σε θέση να προβλέπουν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες.

Που τους περιμένουν στις διάφορες φάσεις του κύκλου ζωής της επιχείρησης. Κάθε στάδιο φέρνει νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες. Για να προστατεύσουν τις επιχειρήσεις τους και να επωφεληθούν από νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και βελτίωσης.

Ενώ οι συνθήκες της εξωτερικής αγοράς είναι αδύναμες. Η εξοικείωση με το πότε να αναμένονται αλλαγές μπορεί να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες και τους διευθυντές επιχειρήσεων. Να πλοηγηθούν καλύτερα στον κύκλο ζωής της επιχείρησης.

Ανεξάρτητα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται μια επιχείρηση, είναι σημαντικό να κάνετε έναν απολογισμό της απόδοσης της και να κάνετε ό,τι είναι δυνατό για να παραμείνετε βιώσιμοι και ανταγωνιστικοί.

Πιστεύετε ότι η επιχείρησή σας θα μπορούσε να διαχειριστεί καλύτερα την ανάπτυξη;

Η ύπαρξη ενός αξιόπιστου και ικανού συνεργάτη τεχνολογίας θα σας βοηθήσει να προβλέψετε τις επερχόμενες προκλήσεις. Και να λάβετε καλύτερες επιχειρηματικές αποφάσεις. Επικοινωνήστε μαζί μας για να μάθετε πώς μπορούμε να σας βοηθήσουμε. Να αξιοποιήσετε την τεχνολογία για να αναπτύξετε την επιχείρησή σας πιο αποτελεσματικά.