Phone: 211 013 2857 - Mobile: 697 168 3352 it@esupport.gr

Όταν ένας οργανισμός εργάζεται για τη βελτίωση της «απόδοσης του συστήματος πληροφορικής» ή της «διαχείρισης κινδύνων πληροφορικής», επωφελείται το ΙΤ από τέτοιες πρωτοβουλίες;

Η σύντομη απάντηση είναι όχι.

Δεν είναι αυτοσκοπός!

Τα έργα «σχετικά με την πληροφορική» στοχεύουν πάντα στη βελτίωση της επιχειρηματικής αξίας του οργανισμού.

Η IT Governance καταργεί την έννοια της πληροφορικής ως αυτόνομης λειτουργίας που λειτουργεί από μόνη της και επισημοποιεί τον αντίκτυπο των αποφάσεων πληροφορικής στη συνολική επιχειρηματική αξία.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η IT Governance ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ;

Η διακυβέρνηση της τεχνολογίας πληροφοριών ή η διακυβέρνηση πληροφορικής μπορεί να οριστεί ως μια διαδικασία για τη διασφάλιση ότι οι επενδύσεις πληροφορικής υποστηρίζουν τους επιχειρηματικούς στόχους. Ένα πλαίσιο διακυβέρνησης ΤΠ παρέχει μια δομή για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των βασικών αποφάσεων τεχνολογίας πληροφοριών για τη διασφάλιση της παροχής αξίας στα ενδιαφερόμενα μέρη και στον συνολικό οργανισμό.

Με απλά λόγια, η διακυβέρνηση πληροφορικής παρέχει ένα πλαίσιο για την ευθυγράμμιση της στρατηγικής πληροφορικής με την επιχειρηματική στρατηγική. Η επίσημη διαδικασία που παρέχεται από τη διακυβέρνηση της πληροφορικής επιτρέπει στους οργανισμούς να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά και αποδοτικά την πληροφορική για να παράγουν μετρήσιμα αποτελέσματα προς την επίτευξη στρατηγικών και επιχειρηματικών στόχων.

Η διακυβέρνηση πληροφορικής είναι μέρος της συνολικής εταιρικής ή επιχειρησιακής διακυβέρνησης, η οποία απαιτήθηκε από τη θέσπιση νόμων και κανονισμών όπως ο νόμος Gramm–Leach–Bliley (GLBA) και ο νόμος Sarbanes-Oxley (SOX) στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές δεκαετία του 2000.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ IT Governance ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ;

Ο ρόλος της διακυβέρνησης πληροφορικής είναι να διασφαλίζει ότι οι πρωτοβουλίες και τα έργα πληροφορικής φέρνουν τον οργανισμό πιο κοντά στους επιχειρηματικούς του στόχους. Έτσι, η διακυβέρνηση πληροφορικής επιδιώκει να εκπληρώσει τους ακόλουθους ρόλους και στόχους:

  • Ευθυγραμμίστε τη στρατηγική πληροφορικής με τους επιχειρηματικούς στόχους διασφαλίζοντας ότι τα έργα και οι πρωτοβουλίες πληροφορικής παρέχουν τις λειτουργίες και τις υπηρεσίες που είναι απαραίτητες για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων.
  • Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να διευκολύνετε τον οργανισμό να παρέχει νέα προϊόντα και υπηρεσίες, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και να μειώσει το κόστος.
  • Προσφέρετε τη μέγιστη οικονομική αξία σε όλες τις υπηρεσίες, τα έργα και τις πρωτοβουλίες πληροφορικής.
  • Εφαρμόστε ισχυρές μεθόδους για τη μέτρηση της απόδοσης της πληροφορικής.
  • Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνονται υπόψη όλα τα συμφέροντα των ενδιαφερομένων και
  • Βεβαιωθείτε ότι οι διαδικασίες παρέχουν μετρήσιμα αποτελέσματα.

Οι διαδικασίες διακυβέρνησης πληροφορικής έχουν μια μακροπρόθεσμη άποψη για την τεχνολογία και πώς η τεχνολογία μπορεί να επιτρέψει στον οργανισμό να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά και ανταγωνιστικά. Προχωρεί πέρα ​​από την επίλυση προβλημάτων από την οπτική γωνία της «λύσης επίλυσης λουλουδιών», αποτρέποντας τη συσσώρευση τεχνικού χρέους .

άτομα με ανοιχτούς φορητούς υπολογιστές συναντώνται σε μια αίθουσα συνεδριάσεων.

ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΗΣ IT Governance ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η διακυβέρνηση πληροφορικής θεωρείται συνήθως ως σχετική μόνο με μεγάλους οργανισμούς. Για μικρότερες επιχειρήσεις. Η οργανωτική βιωσιμότητα και ανάπτυξη είναι οι πρωταρχικοί στόχοι, κατά συνέπεια, η διακυβέρνηση δεν έχει τη δέουσα σημασία. Αλλά η διακυβέρνηση πληροφορικής είναι βασικό στοιχείο για όλους τους σύγχρονους οργανισμούς.

Όπως είδαμε ήδη, η διακυβέρνηση πληροφορικής έχει να κάνει με τη χρήση της τεχνολογίας για τη δημιουργία αξίας για την επιχείρηση, διασφαλίζοντας μεγαλύτερες αποδόσεις με ταυτόχρονη ελαχιστοποίηση του κινδύνου. Αυτό είναι κάτι στο οποίο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο γιατί πρέπει επίσης να δημιουργήσουν αξία με την εφαρμογή της τεχνολογίας. Στην πραγματικότητα, είναι η αποτελεσματική και ευκίνητη χρήση της τεχνολογίας που μπορεί να επιτρέψει στις μικρές επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Η πλειοψηφία των νεοφυών επιχειρήσεων και των μικρών επιχειρήσεων ηγείται από άτομα που είτε δεν έχουν εμπειρία στη διακυβέρνηση είτε δεν είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τη διακυβέρνηση. Ενώ είναι αλήθεια ότι στα πρώτα στάδια μιας επιχείρησης, η διακυβέρνηση βρίσκεται χαμηλά στη λίστα προτεραιοτήτων, η σημασία της χρηστής διακυβέρνησης αυξάνεται με το μέγεθος του οργανισμού και τον αριθμό των μετόχων.

Επιπλέον, καθώς ο οργανισμός μεγαλώνει, η σημασία των κανονισμών, η συμμόρφωση και η καταπιστευματική ευθύνη αυξάνεται επίσης. Έτσι, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πολλά να κερδίσουν από τη χρηστή διακυβέρνηση.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε μικρή επιχείρηση πρέπει να επενδύσει στην εφαρμογή εκτεταμένων πλαισίων διακυβέρνησης πληροφορικής. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να ξεκινήσουν με απλούστερες εκδόσεις ή τμήματα υφιστάμενων τυπικών πλαισίων διακυβέρνησης πληροφορικής και να βασίζονται σε αυτά τα θεμέλια καθώς αναπτύσσονται.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ IT Governance;

  • Ακολουθούν ορισμένα από τα οφέλη της διακυβέρνησης πληροφορικής:
  • Επιτρέπει στο IT να υποστηρίζει καλύτερα τη στρατηγική και τους στόχους του οργανισμού.
  • Διευκολύνει τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων που επηρεάζουν θετικά την επιχειρηματική αξία.
  • Διευκολύνει την αποτελεσματική χρήση των επενδύσεων με ανιχνεύσιμα και μετρήσιμα αποτελέσματα.
  • Βοηθά στη μετατροπή στρατηγικών στόχων σε έργα πληροφορικής.
  • Καθορίζει ρόλους και ευθύνες, διαδικασίες, πολιτικές και κριτήρια για την ενίσχυση της λογοδοσίας.
  • Βοηθά στη διαχείριση κινδύνων πληροφορικής .
  • Βοηθά στην επίτευξη συμμόρφωσης με τους κανονισμούς.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΤΗΣ IT Governance;

Οι πέντε τομείς εστίασης της διακυβέρνησης πληροφορικής είναι:

1. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ

Η στρατηγική ευθυγράμμιση διασφαλίζει την ευθυγράμμιση των λειτουργιών πληροφορικής και επιχειρήσεων. Περιλαμβάνει την κατανόηση των αναγκών της επιχείρησης, την ανάπτυξη στρατηγικής και στόχων πληροφορικής, διαχείριση ζήτησης και κατανομή πόρων.

Καταιγισμός ιδεών πάνω από χαρτί με ανοιχτούς φορητούς υπολογιστές

2. ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΞΙΑΣ

Η παράδοση αξίας διασφαλίζει ότι οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πληροφοριών αποφέρουν τα υποσχεμένα οφέλη. Περιλαμβάνει τη διαχείριση ολόκληρου του κύκλου ζωής του έργου, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής των σωστών έργων, της διαχείρισης κόστους, της διασφάλισης της παράδοσης έγκαιρα και εντός του προϋπολογισμού και του προσδιορισμού της απόδοσης επένδυσης (ROI).

3. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ

Η διαχείριση κινδύνων διασφαλίζει τη λειτουργική συνέχεια μετριάζοντας σημαντικούς επιχειρηματικούς κινδύνους. Περιλαμβάνει την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων της πληροφορικής, την ανάκτηση από καταστροφές και τη συνέχεια της επιχείρησης και τον μετριασμό των κινδύνων συμμόρφωσης με τους κανονισμούς.

4. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΡΩΝ

Η διαχείριση πόρων διασφαλίζει τη βέλτιστη χρήση των κρίσιμων πόρων πληροφορικής. Περιλαμβάνει την οικονομική διαχείριση, τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και τη διαχείριση υπηρεσιών που ανατίθενται σε εξωτερικούς συνεργάτες. Η διαχείριση πόρων είναι ο πιο κρίσιμος τομέας εστίασης, καθώς θέτει τα θεμέλια για τους άλλους τέσσερις τομείς εστίασης.

5. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

Η διαχείριση της απόδοσης ασχολείται με την παρακολούθηση και παρακολούθηση έργων πληροφορικής, τη χρήση πόρων, την απόδοση των διαδικασιών και την παροχή υπηρεσιών. Ο στόχος είναι να μεταφραστούν οι επιχειρηματικές στρατηγικές σε ενέργειες με μετρήσιμους στόχους.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ IT Governance;

Τα έγγραφα πολιτικής διακυβέρνησης πληροφορικής καθορίζουν τις αρχές και τα πρότυπα για τη διακυβέρνηση της πληροφορικής εντός του οργανισμού. Ξεκινά από την προϋπόθεση ότι η πληροφορική πρέπει να βοηθήσει τον οργανισμό να επιτύχει τους επιχειρηματικούς του στόχους.

Μια πολιτική διακυβέρνησης πληροφορικής θα πρέπει να περιγράφει τα ακόλουθα:

  • Σκοπός του εγγράφου
  • Βασικές αρχές που καθοδηγούν τη διακυβέρνηση
  • Πλαίσιο διακυβέρνησης πληροφορικής
  • Ρόλοι και ευθύνες
  • Εφαρμογή της πολιτικής

ΠΛΑΙΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΥΠΑ IT Governance

Το πλαίσιο διακυβέρνησης πληροφορικής παρέχει κατευθυντήριες γραμμές και μεθόδους που μπορούν να εφαρμόσουν οι οργανισμοί για την αποτελεσματική χρήση πόρων και διαδικασιών πληροφορικής. Καθορίζει τις αρχές, τους κανόνες και τις διαδικασίες για την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων και βοηθά τους οργανισμούς να αξιολογήσουν την απόδοση και την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών διακυβέρνησης ΤΠ.

Ένα Πλαίσιο IT Governance αποτελείται από τρία κύρια στοιχεία:

  • Δομή – καθορίζει τους ρόλους και τις ευθύνες
  • Διαδικασία – ορίζει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων για την πρόταση, την επανεξέταση, την ιεράρχηση και την έγκριση επενδύσεων
  • Επικοινωνία – ορίζει πώς οι διαδικασίες και οι αποφάσεις θα παρακολουθούνται, θα μετρώνται και θα κοινοποιούνται στα ενδιαφερόμενα μέρη.

Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να δημιουργήσουμε πλαίσια διακυβέρνησης από την αρχή. Πολύς χρόνος και πόροι μπορούν να εξοικονομηθούν με την υιοθέτηση τυπικών πλαισίων διακυβέρνησης IT που έχουν δοκιμαστεί και δοκιμαστεί.

Ακολουθούν τα κοινά χρησιμοποιούμενα πλαίσια IT Governance:

  • Βιβλιοθήκη Υποδομής Πληροφορικής (ITIL)
  • ISO/IEC 38500:2015
  • Στόχοι ελέγχου για πληροφορίες και συναφή τεχνολογία (COBIT)

ΠΩΣ ΚΑΘΙΕΡΩΝΕΤΕ ΤΗ IT Governance;

Ο σκοπός της διακυβέρνησης πληροφορικής είναι να τυποποιήσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, έτσι ώστε η επιτυχία να είναι επαναλαμβανόμενη και οι άνθρωποι να μπορούν να λογοδοτήσουν για τους ρόλους και τις ευθύνες τους.

Προτού μπορέσετε να ξεκινήσετε τη δημιουργία ενός προγράμματος διακυβέρνησης πληροφορικής, εξετάστε τις απαντήσεις σας στις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Ποια είναι τα επιθυμητά αποτελέσματα;
  • Ποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν για την αποτελεσματική χρήση και διαχείριση των πόρων πληροφορικής;
  • Ποιος είναι υπεύθυνος και υπεύθυνος για αυτές τις αποφάσεις;
  • Πώς θα λαμβάνονται οι αποφάσεις και πώς θα παρακολουθούνται;

Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της δομής και των διαδικασιών διακυβέρνησης.

ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ IT GOVERNANCE

Ακολουθούν ορισμένες βέλτιστες πρακτικές που βοηθούν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διακυβέρνησης πληροφορικής:

  • Προσδιορίστε τους κατάλληλους ανθρώπους που θα λάβουν τις δύσκολες αποφάσεις και θα λογοδοτήσετε για αυτές τις αποφάσεις.
  • Καθορίστε με σαφήνεια τους ρόλους και τις ευθύνες που ταιριάζουν με τις ανάγκες λήψης αποφάσεων και τις αρχές και το επίπεδο λογοδοσίας.
  • Βεβαιωθείτε ότι οι διαδικασίες, οι πολιτικές και τα κριτήρια για τη λήψη αποφάσεων αντικατοπτρίζουν την κουλτούρα και το στυλ λήψης αποφάσεων του οργανισμού.
  • Εξασφαλίστε τη διαθεσιμότητα επαρκών και αξιόπιστων πληροφοριών για τη λήψη αποφάσεων.
  • Βεβαιωθείτε ότι τα μέλη της ομάδας και οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν επαρκώς.
  • Επισκεφτείτε ξανά τις πολιτικές και τις διαδικασίες τακτικά και ενημερώστε τις εάν χρειάζεται.
  • Επικοινωνείτε συχνά με τα ενδιαφερόμενα μέρη για να τους κρατάτε ενήμερους και αφοσιωμένους.
  • Να αναφέρετε τακτικά τον τρόπο με τον οποίο το πρόγραμμα διακυβέρνησης συμβάλλει σε καθορισμένους στόχους.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Η διακυβέρνηση πληροφορικής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη ενός οργανισμού. Παρέχει τη δομή και τις διαδικασίες για να διασφαλίσει ότι οι στόχοι IT και οι επιχειρηματικοί στόχοι είναι ευθυγραμμισμένοι, οι κίνδυνοι IT μετριάζονται και το IT αποδίδει την υποσχεθείσα αξία. Επιπλέον, το πλαίσιο διακυβέρνησης πληροφορικής βελτιώνει την αποτελεσματικότητα και την παράδοση έργων πληροφορικής, επιτρέποντας στους οργανισμούς να αξιολογούν αποτελεσματικά την πρόοδο και να παρακολουθούν τις μετρήσεις και την απόδοση επένδυσης (ROI).